close

Birdy: “I found it too emotional [to listen to anything], I just couldn’t do it.”

我發現我聽音樂時總是會十分情緒化, 無法不被吸引進去

BTW: Birdy還有兩首TFiOS的soundtrack Not About Angels, Best Shot

 

In the morning

早晨時
When you wake up I

當你在身邊醒來
Like to believe you are thinking of me

總是相信你想著我
And when the sun comes

當太陽升起
Through your window

陽光照進窗戶
I like to believe you've been

我總是相信
Dreaming of me
你的夢裡有我
Dreaming mmmmm
夢想

I know

我知道
Cause I've spent

因為我用
Half this morning

半個早晨
Thinking about the t-shirt you sleep in

想著你入眠的t-shirt
I should know

我應該知道
Cause I'd spend

因為我花了
Oh the whole day

一整天
Listening to your message I'm keeping

聆聽你留下的訊息
And never deleting
並好好保存

 


When I saw you

當我看見你
Everyone knew I

每個人都知道 我
Liked the affect that you

喜歡你的反應
Had on my eyes

盡收我的眼中
But no one else heard

但沒有其他人聽到
The way of your words

你的言語方式
Or felt the affect that they Have on my mind

或感受到他們留在我心中的影響

 

Falling mmmmm
墜入愛河
I know

我知道
Cause I've spent

因為我花了
Half this morning

半個早晨
Thinking about the t-shirt you sleep in

想著你入眠的t-shirt


I should know

我應該知道
Cause I'd spend

因為我花了
Oh the whole day

一整天
Listening to your message I'm keeping

聆聽你留下的訊息
And never deleting

並好好保存

 

Editor:Ashley

 

2021/6/26

再度編輯這篇文章, 分享一個偶然發現的可愛訪談

Birdy在訪談中分享了她與鴨子Peetree的互動和新專輯Young Heart的創作過程

Birdy讓我感覺是很舒服的人, 淡淡的粉色

arrow
arrow

    AshleyandRuby's 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()