close

Tom Odell: "Having your heart broken makes for good songs."

心碎能譜出好歌。

BTW:Tom也有獻聲TFiOS→ Long Way Down

 

I can feel you breathing

我感覺到你呼吸


With your hair on my skin

伴隨髮絲飄逸於肌膚


As we lie in the deep of our bed
當我們深深躺在床上


I pull the sheets

我拉扯著床單


And it’s cold on your feet

寒冷覆蓋你的雙腳


Just fall back to sleep in the night

只需要再次進入夢鄉

Grow old with me

和我一起成長


Let us share what we see

分享我們所見
Oh the best it could be
You and I

我們在一起是最美好的



Our hands they might age

我們的手可能會歷經風霜


And our bodies will change

身體會改變
But the rest will remain ours

但寧靜會提醒我們經歷過的時光

We’ll still sing our song

我們仍會哼唱屬於我們的歌
When our hair ain’t so blonde

當頭髮不再金黃閃耀
We’ll prove them wrong

我們會證明他們是錯的
You and I
你和我


Grow old with me

和我一起成長


Let us share what we see

分享我們所見


Oh the best it could be
You and I (ooohhh)

我們在一起是最美好的 歐~

The hairs they stand up

頭髮直立著


My feet start to thump

我的腳撞擊著地板


And the feeling of dreaming will rise

夢想湧上心頭

You’ll be the one

你將成為唯一的人


Who makes me hard makes me strong

能讓我向上 讓我堅強


Make me feel like I’m feeling alive
讓我感覺有意義的活著


Yeah, grow old with me

和我一起成長


Let us share what we see

分享我們所見


Oh the best it could be
You and I

我們在一起是最美好的

Editor:Ashley

2021/6/26

因為重新編輯小時候寫的文章, 一邊聽著Tom的一場現場演出

突然一陣感覺浮上心, 當時對於西洋音樂的愛都重新熔入

2014年我和我姐一起創辦這個Blog

當時我們都還是國高中生, 翻譯歌詞還要一個個英文單字去查, 想起來還有點好笑

 

arrow
arrow
    文章標籤
    Tom Odell Grow Old with Me
    全站熱搜

    AshleyandRuby's 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()