close

Flora Cash: “It’s a little different than anything else we’ve put out and we really connect with it thematically and tone-wise. It has this kind of old-timey vibe in places that make us nostalgic, but it also feels forward-looking.”

這首歌和我們以前的歌不一樣,我們是真的和它的主題和調調有深刻連結。<Feeling So Down>有一種老時光的懷舊氛圍,但也有傳達繼續在時間中前進的感覺。

 
I've been feeling so down this time
我最近的心情灰灰的
Wear your hoodie to bed at night
穿著你的帽T入睡
Wish your body was holding mine
多希望你能抱者我
Miss you telling me I'll be fine
想念你輕聲說著「會好的。」
 
3:15, I ain't slept in a week
凌晨3:15,我一星期沒有睡覺了
I'm a wreck, I regret
我的內心世界崩解,後悔
What I did, what I said, I just
我所做所說的那些
I just wish I was back on your bed
我只希望我能回到你的床邊
Playing a record on repeat
單曲循環一首歌
'Til it's stuck in your head
直到它在你腦海揮之不去
 
We were two lost souls living in a black hole
我們是一對卡在黑洞的失落靈魂
They say life goes on, but I don't think so
人們說生活會繼續,但我不這麼想
I don't wanna live, don't wanna die, even so
我不想死也不想活,即使如此
I just hope you'll wait for me, on the other side
我還是希望你能在另一邊等著我
 
I've been feeling so down this time
我最近的心情灰灰的
Wear your hoodie to bed at night
穿著你的帽T入睡
Wish your body was holding mine
希望你抱者我
Miss you telling me I'll be fine
想念你輕聲說著「會好的。」
 
If I'd've known it'd get so complicated, I'd have quit
早知道事情會這麼複雜, 我就不會
Trying to be something I wasn't, I'll admit
強迫自己變成另一個樣子。我承認,
I've never been perfect, yeah
我從來就不是完美的
 
We were two lost souls living in a black hole
我們是一對卡在黑洞的失落靈魂
They say life goes on, but I don't think so
人們說生活會繼續,但我不這麼想
I don't wanna live, don't wanna die, even so
我不想死也不想活,即使如此
I just hope you'll wait for me, on the other side
我還是希望你能在另一邊等著我
 
I've been feeling so down this time
我最近的心情灰灰的
Wear your hoodie to bed at night
穿著你的帽T入睡
Wish your body was holding mine
希望你抱者我
Miss you telling me I'll be fine
想念你輕聲說著「會好的。」
 
When you're young and in love and you're happy
年輕時你幸福的墜入愛河
Time flies but you don't know that it's passing
渾然不知時間的流逝
People change and we grow 'cause we have to
人總是會變,也必須長大
Move on from the ones we're attached to *2
離開與我們如此深刻連結的人們
 
I've been feeling so down this time
我最近的心情灰灰的
Wear your hoodie to bed at night
穿著你的帽T入睡
Wish your body was holding mine
希望你抱者我
Miss you telling me I'll be fine
想念你輕聲說著「會好的。」
 
Editor:Ashley
 
p.s: MV首寫的信在MV尾出現, 擷取自網友留言,
"Darling, I have awoken in the future one thousand years farther from you when technology has blended with reality, yet I live in the way that we used to live. Tragically, there is no way to bring you here with me. My heart breaks knowing that you will never stop searching for me. Feeling so down without you."
「親愛的, 我從離你千年的未來醒來, 這時現實與虛擬科技已無法分辨, 但我還是以我們以前的生活方式活著。我卻無法將你帶到我身邊。知道你會不停的尋找我使我心碎。沒有你, 我的世界都是灰的。
 
這個MV做的很用心, 一邊聽一邊看都會覺得心臟緊緊的, 想到之前憂鬱的時候世界看起來真的是「不斷纏繞的灰色」(從我之前的日記擷取。)
不是黑白的,畢竟於沒有生氣的人來說,世界怎麼會是純淨分明的,應是渾沌不明的死水。
 
翻著這首歌時, 我不斷想起<Before Sunrise>中的一段台詞:
undefined
 
我們的一生中,能與我們深刻連結的人又有多少呢?
 
arrow
arrow
    文章標籤
    flora cash Feeling So Down
    全站熱搜

    AshleyandRuby's 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()